סקירה: iGO More. רק "טיפה" פחות מ- iGO8, מחליפת iGO2006 Plus יוצאת לדרך

הוספת תגובה
GPSMORENNG_Logo (7k image)
IgoMoreReview-0 (28k image)
אם אתם כבר מנווטים להנאתכם עם iGO8 3D, בגרסת דור 3 שלה, סקירה זו לא מכוונת אליכם. אתם כבר משתמשים בתוכנת ניווט אישי On-Board מהטובות בעולם. מן הסתם, בטובה שבנמצא בישראל. עליכם, iGO More, השגר החדש מבית NavNGO ו- GPM לא תעשה רושם שכן היא מכוונת במוגדר לגרעין הקשה של משתמשי iGO 2006 Plus וממתיקה להם את המעבר למנוע החדיש של גרסה 8. עם מפות עדכניות, עם תוספת שכבת Landmarks, אותם מראי מקום בתל-מימד שהתחבבו גם על מי שאינם יודעים להבדיל בינם לבין תלת-מימד אמיתי, ועם ממשק יעיל ונקי המזכיר את Plus.. במילים אחרות, להנות מכל הטוב המעודכן (גרסה 8 דור 3) ולהרגיש כמו בבית (2006 Plus). רק בישראל, כבר אמרנו..
iGO 2006 כבר עשתה את שלה. גם גרסת Plus שבאה אחריה כבר עברה את שעותיה היפות ואפילו עם הארכה. צריך ללכת הלאה. אולי משום שאנחנו אלופים בלשנוא את מי שמזיז לנו את הגבינה וגם משום הסימפטיה שרוכשים ב- NavNGO לגירסה עמה "עשו את העולם" הוחלט ליילד לה ממשיך. iGO More. במעבר ל- More מתקבלת תוכנה מודרנית, מעודכנת, ורבת תכונות (ליבת iGO8) עם שימור חזות קלאסית (חזות iGO2006). לפחות זו רוח הדברים.
נכון, יש לזה גם תג מחיר. אבל כך זה עם כל מוצר תוכנה כשמגיע ה- EOL (ר"ת: End of Life) שלו, ולמפתח כבר קשה לתחזק גרסה שהולכת והתרחקת לאחור.מי שיבקש לעדכן את מפות 2006 שלו (ישראל, אך גם חו"ל) יקבל את הגרסאות העדכניות וגם, שדרוג אוטומטי ל- More במחירים הרלוונטיים לתצורה הנדרשת. המפות החדשות והעדכניות של iGO מותאמות למנוע 8 וכבר לא יעבדו עם מנוע 6. מובן שיהיו כאלה שיבחרו לדלג ישר ל- 83D.
את iGO More נפגוש גם על מכשירים ייעודיים, חדשים, ברמת כניסה ולצד 83D. העושים צעדיהם הראשונים בתחום הניווט האישי יעדיפו את הממשק הפשוט יותר ב- More. כשירגישו מוכנים להתקדם, ימצאו של- More לא חסר ממש הרבה כדי להיות 83D. אותה ליבה, עם טיפה פחות תלת-מימד (ללא שכבת הבתים). כוונתי לתלת-מימד אמיתי המאפשר לסובב את המפה על שלושה צירים.
סקירה זו נועדה לאותם אנשי 2006 ו- Plus, וגם לאלו שעומדים לפני כניסה לעולם המופלא של ניווט אישי ולא בהכרח מבינים על מה המסיבה.
==================
רבים וטובים נשארו עם iGO2006 Plus דוקא משום שהתלת-מימד האמיתי של 83D היה גדול עליהם. התכונה שהפכה ללהיט עולמי ופתחה ל- NavNGO דלתות ב- Sony, ב- HP ב- Apple ואצל עוד מהשמות הגדולים, חצתה את שוק הניווט המקומי. מי שאהב, עבר ל- iGO8 3D ויישר קו. מי שאהב פחות נשאר עם iGO2006 Plus ושם גילה את מתחרותיה. גרסאותיהם החדשות מתהדרות בתכונות של- iGO כבר היו מזמן.. לך תבין. ברוח הזמן, כשעל-פי המתחרים "פחות שווה יותר", גם NavNGO מציעה כעת iGO בגרסה קלאסית. מסתירה את מנוע התלת-מימד של 8, עבורו מותאמות כל המפות העדכניות של החברה, תחת ממשק דו-ממדי. קבלו את iGO More.
קורצת למשתמשים טריים, התוכנה נפתחת במסך המאפשר בחירה בין מצב מתקדם, בו מן הסתם יבחרו המשדרגים מ- 2006P, למצב פשוט שיתחבב גם על טירונים ירוקים לגמרי. שימו לב לחזות הממשק. אהבתם, קבלתם. אהבתם פחות, לרוץ ישר ל- iGO8 3D.
IgoMoreReview-00 (20k image)
זהו מסך התפעול העיקרי של iGO More. אחרי בחירה בין מצבי תפעול (מתקדם/פשוט), אגב ניתן להחליף מצבים בכל עת ובלחיצה אחת, זה המסך שיתקבל עם הדלקת המכשיר ואחרי ה- Splash.
IgoMoreReview-1 (20k image)
הכפתורים "שקופים" ולחיצה במרכז הצלמית (או בקרבה סבירה..) תחולל את הפעולה המבוקשת. מחקרים בעיצוב ממשקי משתמש מעלים שדוקא כפתורים "שקופים" נוחים יותר לתפעול בסביבה צפופה. מכל מקום הכל מתחיל, מתנהל ומסתיים במסך זה. מכאן נגדיר יעדים, ננהל מסלולים, ננהל נתוני משתמש, נגדיר את הממשק, נגש ישירות למפה עליה נראה את מיקומנו, או נצא מהתוכנה.
עם הגדרות ברירת המחדל, ניתן להתחיל לנווט As-Is. משום כך נגש היישר לתפריט מצא. לחיצה קצרה על הצלמית פותחת בפנינו את הגדרות היעד המקובלות, ועוד. הכל מרוכז במסך אחד. ממציאת כתובת (עיר/רחוב/מספר), נקודת עניין (כולל חיפוש גלובאלי/חיפוש קרבה), נקודת עניין אישית (מועדפים), קואורדינטות (לא למאותגרי ניווט שטח..) ואחרי שימוש קצר, הסטוריה (יעדים אחרונים) כמובן.. עם אפשרות למחיקה. וטוב שיש כזו..
בחירת יעד לפי כתובת מאפשרת את מה שה"חברה" מכנים "חיפוש חכם" (ניתוח דינמי של בסיס הנתונים). הקלדת מספר אותיות מביאה תוצאות קרבה. ככל שמוקלדות יותר אותיות ההיצע מתמקד ובכל מצב המקלדת מציגה רק את האותיות הרלוונטיות על-פי ניתוח בסיס הנתונים. בהתאם לעניין (למשל כשלא יודעים שם רחוב..) ניתן לבחור בניווט למרכז העיר וכשאין יודעים מספר בית ניתן לבחור בניווט למרכז הרחוב. רק אחרי שכבר בחרנו רחוב אחד ניתן לבחור בניווט לצומת, במשמעות של רחוב החוצה את הרחוב הראשון.
IgoMoreReview-57 (21k image)
מקשי המקלדת גדולים ונוחים להקלדה ממושב המכונית, כשמכשיר הניווט מוצמד לשמשה (אזהרת רשויות: אין לתפעל תוך נהיגה). מי שזוכר את ימי חסר האותיות הסופיות במקלדת, ישמח לדעת שאלו נוספו וזמינות בלחיצה על מקש Alt.
IgoMoreReview-10 (27k image)
IgoMoreReview-11 (27k image)
מקלדת הספרות, מזמנת גם מקלדת סימנים המופעלת באמצעות מקש 1/!.
IgoMoreReview-58 (18k image)
IgoMoreReview-59 (17k image)
כשאותיות שם מסויים מתאימות למספר אפשרויות מקבלים רשימה לבחירה. הכי פשוט !
IgoMoreReview-12 (27k image)
קליק אחד ומתקבלת מפה עם סימון המקום ומבחר אפשרויות לנהל אותו. הכי ידידותי !
IgoMoreReview-13 (48k image)
IgoMoreReview-14 (24k image)
בחירה במקש נתונים (מופיע במכשירים מסויימים ב"נוסח מקוצר" כנתו') תעלה מסך עם נתוני המקום (כתובת מלאה ורשימת נקודות עניין בקרבה שהוגדרה מראש במסך הגדרות). כשמדובר בנקודת עניין נקבל את כתובתה ומספר טלפון. במכשירים מקושרים מס' הטלפון מאפשר חיוג ישיר בהקלקה אחת. יעיל להזמנת מקומות ! במדה ויש, נראה גם פרטים נוספים (לתשומת לב המפרסמים !)
IgoMoreReview-60 (20k image)
בסיס הנתונים לנקודות עניין, מהיותר מפורטים. רבים מעדיפים לנווט לנקודת עניין מבלי לדעת את הכתובת. את נקודות העניין ניתן להציג על המפה לפי בחירה בקטגוריות (נניח תחנות דלק) וגם בתת-קטגוריות (נניח תחנות דלק של חברת "דלק") יעיל לנוהגים ברכב חברה עם הסדר חיוב. לאחרונה נוספו למנוע iGO8 מספר בסיסי נתונים חדשים, ביניהם מכשירי ATM ("כספומטים") ו תחנות דלק תלת-מימדיות בהתפלגות לפי שם החברה.
IgoMoreReview-61 (23k image)
ניתן להגדיר (במסכי הגדרות) את הקרבה בה יופיעו נקודות העניין על המפה. למתחילים, אפשר להרגע. כבר אמרנו שבברירת המחדל התוכנה כבר מוגדרת. למתקדמים, כך נראה מסך ההגדרות.
IgoMoreReview-40 (25k image)
כדי להקל על מציאת נקודות עניין, בין אלפי הקיימות ממש לא משימה פשוטה, iGO More מאפשרת חיפוש סביב כתובת ידועה, סביב סמן שאפשר לנייד על המפה, לארך מסלול נסיעה (כשנקבע מראש), סביב Fix ה- GPS ולא משנה אם יודעים או לא יודעים היכן נמצאים, וסביב נקודת היעד.
IgoMoreReview-21 (18k image)
החיפוש בין נקודות העניין כולל גם חיפוש גלובאלי. שמור למצב בו יודעים רק את האיזור, אפילו זה לא, ומחפשים מקום לפי שם. זהו אחד הפיצ'רים היותר מתוחכמים בתוכנת ניווט ולא כולן מציעות אותו. iGO מציעה גם מציעה, ובכלל זה iGO More.
להדגמה, החלטתי לחפש בית-קפה ששמו "קפה כזה" בהנחה שאינני יודע את כתובתו ואין לי פרטים נוספים. מספיק להכנס לאחת מאפשרויות חיפוש נקודות עניין (כמתואר לעיל) ושם, להקליד את שם המקום ולהקליק על מקש חיפש. התוצאה מגיעה כהרף עין.
IgoMoreReview-63 (24k image)
IgoMoreReview-64 (17k image)
כבר הזכרתי, לא בלי הרמת גבה, את האפשרות להגדרת יעד לפי קואורדינטות. למה בהרמת גבה.. וואללה אני קצת מתקשה לתאר לעצמי את זה ששואל אותי ברמזור.."תגיד לי אחי, איך מגיעים לפאב ההוא שנמצא בככה וככה צפ', וככה וככה מז'. מה שלא יהיה, iGO More מאפשרת גם את זה.
IgoMoreReview-22 (21k image)
ניתן להכניס לזכרון התוכנה נקודות עניין אישיות ובקיצור מועדפים. אחרי הגדרת "מועדף" והכנסתו לזכרון התוכנה ניתן ולחזור אליו בהקלקה בודדת מתוך מסך הגדרת יעד.
IgoMoreReview-23 (20k image)
לבסוף, ניתן להגדיר ניווט ל יעד הסטורי, בסיס נתונים ש"מתמלא" לבד ורושם לתוכו את היעדים האחרונים שהגדרנו. בסיס נתונים זה עובד בשיטת FIFO (ר"ת ל- First in First out) ומסתדר לפי זמן שימוש אחרון.
IgoMoreReview-65 (24k image)
כל אפשרויות הגדרת היעד מכוונות למסך אחד, מפת הניווט ועליה ניתן לראות את מסלול הניווט, נקודות התחלה וסיום, וכן בעת נסיעה את מיקומנו על הציר.
מבט ציפור, כולל Landmarks, בעגה מקצועית – פרספקטיבה
IgoMoreReview-51 (38k image)
מבט "דו-מימד", מפה "מיושרת" בכיוון הנסיעה
IgoMoreReview-52 (37k image)
מבט "דו-מימד" כשהמפה מוצפנת. הצפון תמיד למעלה, כמו במפת נייר
IgoMoreReview-53 (44k image)
הגם ש- iGO More ו- iGO8 3D מבוססות על אותו מנוע תלת-מימד, צילומי המסך למטה מראים את הבדלי התפישה בין התוכנות. כך נראה דיזנגוף 71 ב- iGO8 3D, המפה מציגה את נקודת הציון ואת המבנים שסביבה. את המפה ניתן לסובב על שלוש הצירים (X-Y-Z) בהדמיית תלת-מימד אמיתי.
IgoMoreReview-19a (46k image)
ב- iGO More, נקבל מפת Perspective, מדמה צילום אלכסוני, ללא שכבת בתים ובמדה ובסביבה קיימת נקודת ציון (Landmark) נראה רק אותה. יש שמסתפקים בכך בטענה שתמונת המפה ברורה יותר.
IgoMoreReview-19 (37k image)
במאמר מוסגר: iGO8 3D מאפשרת להגדיר מופע של שכבת ה"בתים" או להעלים מופע זה (ואז תהיה כמו More). זה לא עובד להיפך..

מלבד הבדל זה וההבדל בממשק המשתמש , iGO More מכירה ומציעה את רוב (לא כל) ה"טריקים" של iGO8 3D. בכלל זה את מחשב הדרך משוכלל, שהתחבב על המרבים להמצא על הכביש וגם על קציני רכב בארגונים. כלי כזה, כשלעצמו, היה עולה לא מעט אילו נרכש בנפרד.
IgoMoreReview-54 (36k image)
IgoMoreReview-55 (42k image)
iGO More מתריעה מפני מכמונות מהירות. התוכנה מציגה על המסך מכמונות כסמלי מצלמות קטנים וכוללת מכמונות קבועות, ניידות (שידוע עליהן), מובנות ומכמונות מקטע ויודעת להתריע על מכמונות בכיוון הנסיעה בלבד. להבדיל מ- iGO8 3D גרסת More אינה מאפשרת הוספת מכמונות בזמן אמת.
IgoMoreReview-66 (26k image)
בהקשר זה יוזכר גוף שלישי המעדכן את בסיס הנתונים של מכמונות המהירות בישראל באופן קבוע. העדכונים בתדירות גבוהה למדי מותאמים למנוע iGO 8 ולכן תואמים גם ל- More…
על המסלולים ניתן להפעיל מגוון מניפולציות. פעם שנקבע מסלול ניתן לצפות בהדמייה גראפית שלו,
IgoMoreReview-30 (29k image)
ב"סיפור הדרך",
IgoMoreReview-31 (25k image)
מסלול רב נקודתי מאפשר עריכה, מחיקת נקודות "בדרך" והחלפת כיוון. כמו-כן ניתן לבצע אפטימיזציה של המסלול בהקלקה על מקש בודד. פעולה שמחוללת סידור מחדש של נקודות "בדרך" לבניית המסלול הקצר ביותר.
IgoMoreReview-67 (22k image)
iGO More מאפשרת לייבא מסלולים ולשמרם, וכן באמצעות שיטה עליה כתבנו כאן בעבר (הקלק/י לקישור) לייבא צילומים עם קואורדינטות (ניווט לפי תמונות).
התוכנה מאפשרת להקליט מסלולים תוך נסיעה לצורך הצגתם מאוחר יותר.
IgoMoreReview-68 (16k image)
אם מישהו כבר התבלבל משלל האפשרויות, מנהל נתוני המשתמש מאפשר לבצע, בכל עת, מחיקה גלובאלית של סמנים, גיבוי נתוני משתמש, שחזור מגיבוי, מחיקת נתוני משתמש וגם – במצב חמור במיוחד – איפוס כל ההגדרות לברירת מחדל.
IgoMoreReview-39 (24k image)
מסכי עזרה קונטקסטואליים (קשורים למסך בפועל) זמינים למשתמש בכל עת, ובסה"כ בכוחם להוציא גם הטירונים וגם מנוסים יותר מסיטואציות מביכות. הניסוח קולח וממוקד.
IgoMoreReview-69 (30k image)
מי שמחפש לו אמצעי התרעה על מהירות מופרזת (עניין יחסי בהחלט, וכוונתי למגבלת מהירות על-פי הרשויות..) ימצא את מערכת התרעת המהירות המובנה ב- More יעילה עד כדי לעצבן, אבל גם כלי בטוח לחסכון. בנקודות וגם בקנסות.
IgoMoreReview-71 (18k image)
IgoMoreReview-72 (21k image)
אם כבר מדברים על TMC:


iGO More, כמו-גם iGO8 אמה הורתה, ואפילו iGO2006 Plus תומכות ב- TMC מאז שאני מכיר אותן. עד כאן העובדות ומכאן רבה הבלבולת. iGO התוכנה, תומכת במערכות דיווחי תנועה. לא סתם, אלא בריבוי פרוטוקולים: GNS, Royaltek, ETen, Open TMC 1/2, Samsung, FX ועוד כמה שגם אני לא שמעתי עליהם.
כל הייתר זו תערובת לא קדושה, של פוליטיקה, שיווק, אינטרסים והרבה מזה מלובה ע"י חוסר ידע של הצרכנים שמולעטים במיני הודעות מטעם. עניינים זרים שכשלעצמם נמצאים בדיונים אצל הרשויות.
לבינתיים נסתפק בצילומי מסכים שמדברים בעד עצמם.
IgoMoreReview-48 (23k image)
IgoMoreReview-49 (23k image)
IgoMoreReview-50 (16k image)
מבחן שטח:

את iGO More ניסיתי על מכשיר ניווט ייעודי וותיק, Mio C320. גם משום שמכשיר זה הגיע במקורו עם תוכנה מבוססת על iGO (במקור 2006 Plus) ומותקנת על כרטיס זכרון מסוג SD. למעוניינים מוצע שדרוג מסוג זה (בתשלום) ופרטים על כך ניתן לקבל בשירות הלקוחות של GPS&More.
ה- C320 מסתדר עם iGO More, בעלת גראפיקה קלה יותר משל iGO8 3D, בלי להניד עפעף. תמונת הלווינים התקבלה כהרף עיין מחוץ לבית, ונשמרה גם בתוכו (פחות לווינים גלויים).
IgoMoreReview-56 (35k image)
מפת ישראל עמה נסעתי לצורך הסקירה, מבוססת על נתונים של חברת מפה, בגרסה 10.2008.
IgoMoreReview-70 (21k image)
את נסיעות המבחן שלי ביצעתי בתא שטח שבין ראשון-לציון לנתניה ובתוך העיר תל-אביב. התוצאות זהות לאלו שקבלתי, באותם מסלולים, מ- iGO 83D וזה לא מפתיע. המנוע זהה לגמרי. השפעת המפה המעודכנת ניכרת ולפחות במסלולים הקבועים שאני נוסע בהם, היא (המפה) מכירה בשינויים בכביש, והיא (התוכנה) עושה בכך שימוש טוב. אינני נכנס אל מעבר לכך שכן, כמו עם כל תוכנת ניווט שבדקתי לאורך השנים, גם iGO More עלולה לטעות. זה שזה לא קרה לי, לא אומר שזה לא יקרה למישהו אחר. מתישהו.
סיכום ומסקנות:


ככל שלמדתי בשבועיים בהם אני מתנסה ב- iGO More, נראה שזו מתכוונת לתת בראש למתחרות המקומיות. להכעיס, דוקא במגרש הביתי שלהן ואלו לא סתם מילים. שכבת הבתים הלכה, אבל עדיין נשארה ב- More שכבת גובה פני שטח (Elevation), ועדיין ניתן לסובב את המפה ("לשנות זווית מצלמה"). "כאילו תלת-מימד דה-לוקס"….
התוכנה מאפשרת הוספת מפות חו"ל בתקן iGO8 ומסופקת עם מפת ישראל עדכנית. מפות חו"ל זמינות אצל GP&More ומפיציה המורשים במחירי מחירון שבתוקף.
More אינה מאפשרת עדכון מכמונות בזמן אמת (טפו..טפו..טפו.. למי שמתעסק בכך בשעת נהיגה..), אבל כמוה כ- iGO8 3D יודעת לקבל קובץ עדכון מכמונות מ"צד ג", וכזה זמין חינם לכל דורש.
את iGO More נראה, על מכשירי ניווט ייעודיים ברמת כניסה וגם כשדרוג למערכות קיימות שתוכנת הניווט שלהן היא iGO2006 Plus או שמבוססת עליה. מדובר על לא מעט מכשירים שמסתובבים בשוק המקומי.
לא נראה, לפחות לפי תוכנית השעה, גרסת Windows Mobile של iGO More, מיועדת לתקשורתנים ולמחשבי כף-יד. לאלו שמורה iGO8 3D בגרסתה המלאה. לא נופתע אם זה ישתנה וככל הנראה זה יהיה כמו תמיד, עניין של ביקוש.
בעיקר, ואם נחזור למילות הפתיחה של סקירה זו, iGO More פותרת בעייה דו-צדדית. מצד אחד לאלו המתעקשים על פשטות ממשק בסגנון iGO2006 Plus, ונרתעו עד כה מלהשתדרג ל- iGO 83D, מצד שני ל- NavNGO שמפותיה המתקדמות מותאמות למנוע iGO 8. זה מחייב את המפתחת לסיים סופית את חיי iGO 2006 שכבר עשתה את שלה, יכולותיה נמתחו כמעט אל מעבר לקצה, ומגיע גם לה לצאת למנוחות בכבוד.
פלטפורמת בדיקה: Mio C320, מערכת הפעלה WinCE 5.0
תוכנה וגרסה: iGO More גרסה 8.3.2.64034
GIS: ישראל בהוצאת חב' מפה – גרסה 8.2008
צילום: איריס אביגור ל א.ס.י.פ/ערוץ 3
אודות
עורך זה טרם כתב את הביוגרפיה שלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>